Tuesday, March 24, 2009

Eerste stapjes in vegas

Het is zondag 22 Maart in de ochtend 10:00AM als ik eindelijk wakker schiet en mezelf besef dat dit weer eens een lange dag zou kunnen gaan worden.
Mijn vader zal me vandaag naar het Ibis hotel brengen dat naast schiphol ligt. We kijken eerst nog even de eerste helft van Ajax en dan vertrekken we. Rond 5 uur check ik in en breng ik mijn koffer naar de kamer, die ik daarna niet vaak meer zal zien. Terwijl ik in de lobby kennismaak met Blufhenk in de lobby, komt Magicmetmark samen met Tjabeloekie en Pokerrrr (Martijn en Dennis) ook binnengewandeld.
De koffers van mark worden naar de kamer gebracht en we wachten op de rest. Al snel komt de rest van de bende binnendruppelen, en is het eigenlijk alleen maar wachten op Armijn die ergens vast staat in de file.
Als Armijn ook aankomt is het tijd voor een maaltijd, en onder het genot van een drankje begint de vakantiestemming wel te komen.

Na het eten besluiten we nog wat te pokeren in een bar in het hotel, en ik kan alleen maar zeggen dat het heel laat is geworden. Ik en Magicmetmark zijn eigenlijk de enige die de hele nacht doortrekken met nog een potje pool en laatste pogingen om de barvrouw nat te krijgen, hoe lelijk ze ook was. Als we Smorgens om 6:35 de bus pakken naar schiphol begint het vakantievoel pas echt. De meeste mensen van de groep waarmee we vliegen ken ik al, dus kennismaken met sommige is ook zo gebeurd ware het niet dat de enige die ik nog niet kende, ik eigenlijk al kende van TV. Sander Foppele vliegt namelijk ook met ons, hij is natuurlijk bekent van ondermeer Onderweg naar morgen, en nu is hij in de nacht wel eens te vinden met een programma genaamd: Late night stars of poker. Het inchecken verloopt dit keer vlotjes, en we zitten dan ook een paar minuten later alweer te eten achter de muren van de douane.

Ik ga nu het verhaal een klein beetje inkorten door te zeggen, dat alhoewel we economyPLUS vlogen, en de beenruimte voldoende was, dit toch niet opwoog tegen het vastzitten tussen een onbekende brede man, en magicmetmark. Ik heb de eerste vlucht dan ook totaal niet geslapen, en de tijd vloog niet echt voorbij. De tweede vlucht verliep wel wat soepeler, en toen we eenmaal geland waren en de strip zagen liggen, was een ding duidelijk: VEGAS BABY.

Al snel hadden we de koffers, en bracht een taxi ons naar het hotel. Het inchecken verliep wat minder soepel aangezien we geen vier bedden op de kamer konden krijgen (terwijl we met vier man zijn) en we het beste tegen een vergoeding van 1023 dollar nog maar even een kamer erbij moesten nemen. Hier waren we het natuurlijk niet mee eens en na met een hoge pief nog te hebben onderhandeld kwamen we toch maar met een eigen oplossing. We kunnen namenlijk per kamer een rollaway erbij zetten, en er was dan al snel een andere kamer gevonden voor Sammer, die nu bij Arjanvs op de kamer verblijft, dat scheelt toch in ieder geval weer $1023.

Na wat gegeten te hebben, besloten we maar om nog te gaan pokeren, en na mijn stack redelijk in evenwicht gehouden te hebben gebeurde het volgende:
Ik heb Azen en met een straddle raise ik naar 12, en krijg wat callers. Flop is laag en vergeef me dat ik de actie niet meer precies weet, maar op de turn ga ik allin, en Ivo zegt meteen dat hij mij moet callen, omdat hij de nuts heeft, echter duwt de dealer een stapeltje van 100 dollar naar mij terug omdat ik kennelijk eerst een stapeltje over de lijn zet, en daarna een ander stapeltje, wat dus betekent dat ik maar een klein bedrag heb gebet, omdat ivo dus gezegt heeft dat hij de nuts had geflopt was het dus heel makkelijk om te folden. Badbeat voor Ivo dus omdat hij eigenlijk $100 meer had moeten hebben.

Na nog wat handen besluit ik om 01:30 ofzo naar mijn bed te gaan en snel gerekend is dat dus een uurtje of 46 nonstop zonder te slapen, ik geef Sander Foppele nog een hand en ik zag in zijn ogen dat hij ook wel vond dat ik beter kon gaan slapen. Eigenlijk is het een goede jongen, helemaal geen air overzich heen ofzo, alleen vloog hij eerste klas, maar dat neem ik hem dan maar niet kwalijk. Om 7:00 AM locale tijd word ik wakker en douche mezelf om vervolgens dit verslag te typen. En nu is het al 8 uur AM en ga ik zomaar eens ontbijten.

Fotos volgen nog, dat is nu teveel werk.

Vanuit VEGAS

Groetjes

Fragile

No comments: