Saturday, March 14, 2009

De hand waardoor je niet goed slaapt.

Het is inmiddels alweer zaterdag, een week nadat ik een hele foute beslissing nam in een cashgame in Arnhem. Het was een 50nl cashgame waar ik al redelijk vroeg in de avond mijn stack netjes uitbouw naar €200 +.
Ik krijg de rest van de avond echt geen speelbare hand, en de handen die ik speel krijg ik weinig actie op. Normaal gesproken ben ik wel iets agressiever, maar ik kreeg uren lang alleen maar K3 of J4 handen. Ik moest echt alles folden en kreeg niet eens een mooie suited connector ofzo. Ik ben dus uren lang kaartdood en dan komt er opeens een mooie hand, KK.
De blinden zijn nog steeds 0.50 en 0.50, er is een straddle en een restradle met een caller als ik in middel positie raise naar 18 oid, paar mensen folden en straddle en één limper callen. De flop komt 10 hoog met 2 schoppen. De eerste speler donkbet 1 en de limper called. Ik raise naar 15 oid om wel controle te houden op een pot die anders veel te groot word voor koningen. De eerste speler raised direct naar 50 en ik sta voor een keuze. Er ging vanalles door mijn hoofd, we speelde ook een 72 spel, waarbij als je de hand wint met 72 je dan van iedereen 2 euro krijgt. Dus 72 was een mogelijke hand voor hem, ook sloot ik AK of AQ van schoppen niet uit.
Dan maak ik de grootste fout van de avond en ga all in voor 190 meer. Hij had me covered en maakt ook meteen de call met een setje tienen. Vervolgens hit ik geen enkele hand meer, en met de laatste hand van de avond verlies ik ook nog eens mijn rebuy waar ik mijn flushdraw niet hit tegen azen.

Een week later zie ik het dus weer helder voor me, en ik besef dat je soms goede handen moet wegleggen op de flop om je stack intact te houden tegen andere grote stacks. Het gaat tegen mijn principe in, maar als je een nette 3 buyins in de plus staat is het niet nodig om voor je stack te spelen met een overpair. Dat is dus weer een wijze les die ik leer, en zo leer je toch weer uit iedere sessie.
Vorig jaar in Las Vegas had ik tegen dezelfde speler als de KK van die avond ook een keuze om voor diepe stacks te spelen, toen heb ik netjes mijn azen weg gelegd tegen zijn c-bet en een all in van een andere speler die wat shorter was. Dit was ongeveer dezelfde keuze die ik moest maken en alhoewel mijn gevoel weer zei dat ik moest folden, deed ik het niet. Mijn gevoel had het 2 keer bij het juiste eind in deze gevallen, en maar 1 van de 2 keer volgde ik mijn gevoel, ik zal dus wat vaker op mijn gevoel af moeten gaan.

Tot dusver die avond.

Ik zit trouwens helemaal in een verkeerd slaapritme, mede door die avond, waar ik pas om 9:00AM weer richting limburg vertrok. Ik heb daardoor de rest van de week ook niet heel veel online gespeeld. Ik ging gisteravond om 09:00 PM al slapen en werd vervolgens om 2:00 AM weer wakker, ik hoop maar dat ik nu weer een beetje in het ritme ga komen als ik vanavond weer om 09:00PM ga slapen.
Vanochtend was ik dus klaar wakker en besloot om een toernooi te spelen op Stars. Ik had er een goed gevoel bij en was klaar om weer eens een finaletafel te halen. Maar vervolgens speel ik mijn Azen helemaal verkeerd.
Desbetreffende hand, ik ga niet helemaal uitleggen hoe ik dacht bij de straten, maar ik weet wel dat de villain in de hand 45/30 speelde over 50 handen, en de meeste potten afkocht met zijn/haar grote stack .


Seat 4 is the button
Seat 1: ewolf ( $3320.00 USD )
Seat 2: Speedukass ( $1865.00 USD )
Seat 3: browny45 ( $1035.00 USD )
Seat 4: mattanci ( $4995.00 USD )
Seat 5: evallis ( $7515.00 USD )
Seat 6: jimi113 ( $4090.00 USD )
Seat 7: 72o-Fragile ( $2790.00 USD )
Seat 8: rosie222 ( $4805.00 USD )
evallis posts small blind [$25.00 USD].
jimi113 posts big blind [$50.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to 72o-Fragile [ As Ad ]
72o-Fragile calls [$50.00 USD]
rosie222 folds
ewolf folds
Speedukass folds
browny45 folds
mattanci folds
evallis raises [$75.00 USD]
jimi113 calls [$50.00 USD]
72o-Fragile raises [$350.00 USD]
evallis calls [$300.00 USD]
jimi113 folds
** Dealing Flop ** [ 8h, Jd, 7d ]
evallis bets [$250.00 USD]
72o-Fragile raises [$1100.00 USD]
evallis raises [$6865.00 USD]
72o-Fragile calls [$1290.00 USD]
evallis wins $4725.00 USD
** Dealing Turn ** [ 6d ]
** Dealing River ** [ 8s ]
evallis shows [9d, Qd ]
72o-Fragile shows [As, Ad ]
evallis wins $5680.00 USD from main pot

Over iets meer als een week is het weer zover. Dan ga ik voor de 2e maal naar Las Vegas. Ik weet niet hoe ik het ga doen, maar ik zal proberen om zo nu en dan een verhaal op mijn weblog te posten met wat ik heb meegemaakt. Je zult alles lezen, van het eten tot drinken en serveersters tot cashgames, en van toernooien tot winkels en stripclubs. Zondag nacht slaap ik in een hotel vlakbij schiphol, samen met nog een paar mensen die meegaan, en de ochtend erop zal ik er voor 6 :00 AM uit zijn om me klaar te maken voor de vlucht.

Ik denk dat dit mijn laatste weblog word voordat ik vertrek.

Good luck.
Fragile

No comments: