Wednesday, March 25, 2009

Downswingetje

Goed, ik ga een lang verhaal heel erg kort maken, omdat ik toch wil douchen en ook omdat het internet voor de eerste 24 uur er bijna opzit. Na het ontbijt gister in de ochtend zijn we met een mannetje of acht, richting het premium outlet gegaan om wat kleding in te slaan, sommige zodanig veel, dat het waarschijnlijk niet meer in hun koffer past.
Nadat we de kleding terug hebben gebracht naar de kamers besluiten we om even naar de Bellagio te gaan om te kijken hoe de actie daar is. De Bellagio daily is compleet veranderd, door de week, zo kost het nu $330 op maandag t/m donderdag, op de vrijdag is de $1080 en op zaterdag en zondag $540. Dat deed me er ook toe beslissen om hem toch maar te spelen. De eerste 2 levels krijg ik echt iedere hand 62 of iets in die trend en moet ik gewoon heel veel folden, hier en daar pak ik wat blinden op, maar echte potten kan ik niet maken. Ik zie mijn 6K beginstack slinken naar een kleine 2900 en besluit dat A8 goed genoeg is om mee allin te gaan tegen een 3bet. Hij laat natuurlijk TT zien, en ik hit 2 achten op de flop. Zonder showdown maar met respectievelijk Azen, boeren en wederom azen bouw ik mijn stack uit naar een 13.3K en daar ga ik dan ook mee de break in. Na de break al snel aan een nieuwe tafel komen zitten waar mijn 13K eigenlijk heel short lijkt tegenover de rest van de stacks, en ik open vrij vroeg met KQ suited, ik krijg 1 caller en de flop is J hoog, ik maak een cbet en hij called, de turn is check check, en de river checked hij ook zodat ik eigenlijk gedwongen ben om een goede riverbet te plaatsen, natuurlijk heeft meneer daar QJ en called vrij makkelijk. Meteen word ik weer verplaatst naar mijn oude tafel en lang nadenken om mijn stack weer op te bouwen hoef ik niet als ik meteen Azen vind. Mijn 6K word ineens weer een redelijke 11K en heb weer een beetje ruimte om te spelen. Ik krijg 2 handjes later weer azen, en krijg er niet veel actie op. Dan fold ik 2 rondjes netjes mijn handen als ik op de BB AJ opraap tegen een agressieve button, de button heeft al vaker potten opgeraapt met mindere handen en ik vind dat het tijd word dat deze meneer niet zomaar alles kan stelen wat los en vast zit, dus in het level 200/400 push ik tegen zijn obvious steal.
Natuurlijk heeft hij boeren en kan ik als achtiende het toernooi verlaten. Ik, Arend, Johan en Martijn stranden uiteindelijk bij een blackjack tafel als ik (5 dollar en de plus) en johan best veel down en de rest (break even?) gratis kaarten krijgen voor een show : The showgirl must go on van Bette Midler. Nu ben ik altijd wel te porren voor een show waar dames in schaarse kleding rondlopen, dus ezgame. De show was zeer mooi en het was goed om te horen dat iedereen dat wel vond, vooral Arend vond het geweldig want die wou de show heel graag zien. Daarna zijn we heel snel weer terug gegaan naar de Planet Hollywood, om eerst wat te eten om vervolgens in een cashgame aan te schuiven. Ik fold wat handen als dennis (pokerrr) utg raised naar 7 en ik er utg+1 21 van maak. De small blind called en dennis called ook. De flop brengt J hoog met 2 klaveren, en de smallblind bet 50 uit, waar dennis fold. Ik heb AQ van klaveren en vind dat ik best recht heb om daar mijn muntjes erin te duwen, de zeer grote stack denkt heel lang na, en zet mij op KK QQ en ik vraag of hij tienen heeft, Natuurlijk heeft hij AJ en als hij me op KQ zet en ik hem vertel dat mijn range om te reraisen in zulke vroege positie ik nooit zal reraisen met KQ, called hij insta. Turn en river bezorgen me hoofdpijn en een rebuy is noodzakelijk. Dan fold ik heel lang om vervolgens weer wat kwijt te raken om vervolgens weer terug te krabbelen naar 180 als mijn read zeer goed is maar de river niet zo heel: Ik heb 74 suited en heb zelf gestraddled. meneer naast me called en de rest fold. De flop brengt Q73 en ik check, hij bet en ik call. de turn is nog een Q en ik check weer, en hij bet weer zwak uit. Ik besluit dat mijn hand hier goed is, en call gewoon zijn bet. Op de river valt een 9 en ik besluit weer te check callen aangezien ik gewoon echt het gevoel heb dat mijn 7 gewoon voldoende is, dat was hij dus ook tot en met de river. Toen ik die fout eenmaal gemaakt had, heb ik ook maar besloten dat het genoeg was geweest. Ik raise utg nog even AK als laatste hand om 5 callers te krijgen en een beroerde flop om niet eens op te cbetten, aangezien mijn buurman al $20 in zijn handen had om erin te gooien. Ik muck en ga uiteindelijk om half 2 slapen. Ik word nog een paar keer wakker en om 6:45 besluit ik maar om dit verhaal te typen.

Foto's zullen jullie waarschijnlijk op moeten wachten tot ik zin heb om ze te uploaden, maar nu niet =)

Ik ga zo lekker douchen en ontbijten,

Tot de volgende blog. (hopelijk wat positievere)

Fragile

1 comment:

Unknown said...

Leuk verhaal !

Wat voor BJ stakes hebben jullie gespeeld voor "free tickets"