Monday, May 18, 2009

2e plek in een 10K Gtd

Goed, ik had vandaag niets te doen, en ik ben al enkele dagen aan het proberen om super agressief in wat micro toernooien toernooien te spelen. Dit heeft alles te maken met het vooruitgaan in strategie. Normaal gesproken ben ik heel rustig in toernooien, en wacht ik netjes mijn kansen af. Maar nu speel ik vele malen agressiever. Niet dat ik roekeloos ben, maar in de spots dat ik agressief kan zijn, doe ik dat ook, en probeer ik mijn tegenstander vol onder druk te zetten. Vanmiddag verliep dat dermate goed, dat ik van 3.000 begin punten, binnen een uur 17.000 had gemaakt, en dat is meer dan average natuurlijk. Toen ik voor de 2e pauze 50.000 had, begon ik wel te zien dat het zijn vruchten heeft weten af te werpen.

Tegen het einde van het 4e uur, waren mensen me zo zat dat ze me in iedere spot gingen reraisen, en daarom bleef ik even wat achterover hangen, en bleef ik wat kalmer, gelukkig werd ik snel verhuisd naar een andere tafel, en daar kon ik weer vrolijk beuken. Een stack van 400.000 tegen het einde van het 6e uur was genoeg om wat tighter te gaan spelen, en mijn spots wat zorgvuldiger uit te zoeken. Wel wist ik al snel mijn stack uit te bouwen naar 800.000. Ik vond wel dat ik weer te tight geworden was en het werd weer tijd om wat te schuiven en te beuken. Al snel kwam ik netjes boven het miljoen, en kon ik redelijk zorgvuldig te werk gaan omdat ik de chiplead had. Hier en daar wat mensen onder druk zetten en blinden oprapen, en vervolgens gewoon afwachten, bij de laatste 20 was het prijzengeld namelijk ook nog maar $40 ofzo en dus niet de moeite waard. Het laatste wat ik wilde was eruitvliegen voor de finale tafel. Dus ik bekeek alles 2 keer voordat ik mijn move maakte. Dit resulteerde in een mega chiplead toen de Finale tafel er eindelijk was. Ik had met 3.2 miljoen chips 30% van de chips, en kon ik mijn weg makkelijk naar een heads up volgen. Hier maakte ik een cruciale fout door met ongeveer gelijke stacks een shove te callen met A7 (kennelijk had ik al geklikt voordat ik dacht) en zat natuurlijk tegen KK. Ik kon niet echt meer terug komen, en met een 2e plek ter waarde van 1485 dollar ben ik wel tevreden, aangezien ik maar $5 heb ingelegt =)

Ik weet niet of ik de moeite ga nemen om wat cruciale handen te posten, aangezien dat zonder holdem manager zoeken is naar een speld in een hooiberg. Maar mocht ik er een paar vinden, dan zal ik deze uiteraard nog aan dit verslag toevoegen.

Fragiel
Image and video hosting by TinyPic

No comments: